sobota 11. března 2017

Gloxínie v rozkvětu (březen 2017)



Dne 11. 3. odpoledne jsem prováděl domácí úklid, aby bylo všechno připraveno na slavnostní nedělní den. V tu chvíli si všímám kvetoucí gloxínie na vnitřním parapetu, kterou jsem se rozhodl vyfotit. Nejprve zkouším, jak by snímek vypadal ve stínu, neboť venku jest pod mrakem.


V tu chvíli zazáří sluneční paprsky, a já zkouším další alternativy. Přitom mám příjemný pocit, že jsem spojil úklid přízemí s tvůrčí činností.

Rád bych získal další kolekce různých gloxínií, ale na to již není vůbec místo. Jediná možnost je nechat gloxínie odkvést, přitom se o ně starat, ale jakmile ztratí listy, tak ihned  přesadit hlízy do lepšího substrátu. Přesto pak tyto vděčné rostliny musím chránit před mrazíky.

V příznivých teplých dnech opět gloxínie venku vyraší, vykvetou a bude následovat hojnost hojnosti.
 
Václav Kovalčík

Žádné komentáře:

Okomentovat